Jak vybrat vhodného zaměstnance - přijímací rozhovor
Hlavní stránka » Firemní vzdělávání » Firemní vzdělávání » Personální management » Jak vybrat vhodného zaměstnance - přijímací rozhovor
Určeno
- Personalistům, majitelům firem a pracovníkům pověřeným výběrem nových zaměstnanců
Cíl
- Získat základní znalosti přípravy, průběhu a vyhodnocení přijímacího rozhovoru
- Naučit se efektivně vést výběrový pohovor
Obsah
- Co předchází přijímacímu rozhovoru – zjištění požadavků pracovní pozice, sestavení kompetenčního profilu kandidáta, posouzení významu tzv. puzzle-efektu
- Zpracování a vytěžení informací o uchazeči z životopisu a dotazníku
- Příprava přijímacího rozhovoru – výběr struktury a stylu (přátelský, agresivní, mlčenlivý, nesouvislý), výběr vhodných otázek
- Průběh a fáze přijímacího rozhovoru ( navázání kontaktu, vedení pohovoru, získávání a poskytování informací, registrace odpovědí a průběhu rozhovoru…)
- Komunikační dovednosti personalisty – jak řeč těla, aktivní naslouchání a empatie, cílené dotazování, asertivita, společenské chování
- Osobnost uchazeče – zjišťování dovedností, schopností a vlastností
- Vyhodnocení přijímacího rozhovoru
- Trénink ve vedení pohovoru
Obsah kurzu je pouze orientační. Stanovení přesného obsahu, rozsah kurzu a příprava konkrétních případových studií a cvičení z vašeho podniku budou upřesňovány na společném jednání.