Komunikační dovednosti a asertivní komunikace
Hlavní stránka » Firemní vzdělávání » Firemní vzdělávání » Podpora managementu » Komunikační dovednosti a asertivní komunikace
Určeno
- Pro manažery, podnikatele, obchodníky, pracovníky sekretariátu a reklamací, pro všechny, kteří musí čelit záplavě požadavků, účinně komunikovat a řešit konflikty
Cíl
- Získat znalosti a praktické dovednosti nezbytné pro efektivní komunikaci, naučit se bránit proti manipulaci, prosadit vlastní potřeby, zvládat konfliktní situace…
Obsah
Efektivní komunikace
- Proč si lidé nerozumějí aneb efektivní komunikace
- Překonávání komunikačních bariér
- Komunikační dovednosti (naslouchání, kladení otázek, zpětná vazba…)
- Neverbální komunikace
- Osobnostní typy – základ psychologie
Asertivita a její trénink
- Základy asertivního přístupu
- Asertivní práva a techniky ( gramofonová deska, otevřené dveře, předkupní právo…)
- Umění odmítnout a přitom neztratit
- Přijímat a dávat pochvalu i kritiku
- Rozpoznání a odhalování manipulací v komunikaci
- Tlumení hněvu
- Obrana proti manipulaci
- Trénink asertivních technik ( naučit se říkat NE, zvládání reklamací a stížností…)
Strategie zvládání konfliktů
- Kde, kdy, s kým vznikají konflikty
- Možnosti řešení, příčiny konfliktů
- Prevence konfliktu
- Strategie řešení konfliktů
- Tříkrokový postup při řešení konfliktů ( uklidnit, pochopit, řešit…)
- Jednání s problémovými typy
Obsah kurzu je pouze orientační. Stanovení přesného obsahu, rozsah kurzu a příprava konkrétních případových studií a cvičení z vašeho podniku budou upřesňovány na společném jednání.