PROFIL FIRMY KONTAKT REFERENCE LEKTORSKÝ TÝM


Komunikační dovednosti a asertivní komunikace

Hlavní stránka »  Firemní vzdělávání »  Firemní vzdělávání »  Podpora managementu  »  Komunikační dovednosti a asertivní komunikace

Určeno

  • Pro manažery, podnikatele, obchodníky, pracovníky sekretariátu a reklamací, pro všechny, kteří musí čelit záplavě požadavků, účinně komunikovat a řešit konflikty

Cíl

  • Získat znalosti a praktické dovednosti nezbytné pro efektivní komunikaci, naučit se bránit proti manipulaci, prosadit vlastní potřeby, zvládat konfliktní situace…

Obsah

Efektivní komunikace

  • Proč si lidé nerozumějí aneb efektivní komunikace
  • Překonávání komunikačních bariér
  • Komunikační dovednosti (naslouchání, kladení otázek, zpětná vazba…)
  • Neverbální komunikace
  • Osobnostní typy – základ psychologie

Asertivita a její trénink

  • Základy asertivního přístupu
  • Asertivní práva a techniky ( gramofonová deska, otevřené dveře, předkupní právo…)
  • Umění odmítnout a přitom neztratit
  • Přijímat a dávat pochvalu i kritiku
  • Rozpoznání a odhalování manipulací v komunikaci
  • Tlumení hněvu
  • Obrana proti manipulaci
  • Trénink asertivních technik ( naučit se říkat NE, zvládání reklamací a stížností…)

Strategie zvládání konfliktů

  • Kde, kdy, s kým vznikají konflikty
  • Možnosti řešení, příčiny konfliktů
  • Prevence konfliktu
  • Strategie řešení konfliktů
  • Tříkrokový postup při řešení konfliktů ( uklidnit, pochopit, řešit…)
  • Jednání s problémovými typy

Obsah kurzu je pouze orientační. Stanovení přesného obsahu, rozsah kurzu a příprava konkrétních případových studií a cvičení z vašeho podniku budou upřesňovány na společném jednání.