Fáze obchodního jednání - pět kroků k úspěchu
Hlavní stránka » Firemní vzdělávání » Firemní vzdělávání » Obchod a obchodní management » Fáze obchodního jednání - pět kroků k úspěchu
Určeno
- Všem obchodníkům a vedoucím obchodu
Cíl
- Seznámit účastníky se základními fázemi obchodního jednání a vytvořit profil obchodního jednání ve firmě
- Uvědomit si význam své role obchodníka při obchodním jednání
- Poznat své silné a slabé stránky v oblasti mezilidského kontaktu.
- Prohloubit si znalosti psychologie prodeje a psychologie zákazníka. Naučit se lépe odhadnout své partnery a přizpůsobit své chování jejich mentalitě. Naučit se zvládat náročné situace při jednání se zákazníkem.
Obsah
Přípravná fáze
- Vyhledávání a kontaktování zákazníků
- Jak se připravit na jednání
- stanovení cíle, postupů
- podklady
Fáze obchodního jednání:
- Krok první – úvodní fáze, důležité první minuty
- Krok druhý – zjišťování informací – vhodné otázky…
- Krok třetí – prezentace a argumentace – co a jak zákazníkovi presentovat
- Krok čtvrtý – dotáhnout jednání do konce – kdy nastává vhodný okamžik uzavření obchodu, techniky uzavření…
- Krok pátý – udržet zákazníka – přechod…
Vytvoření standardu obchodního jednání v podmínkách firmy
- Osobnost obchodníka a image obchodníka
- Komunikační dovednosti
- Rezervy v dosahování vyšších výkonů
- Psychologie prodeje osobnost zákazníka – základní diagnostika
- uzpůsobení vlastního obchodního jednání typu zákazníka
- zásady úspěšných vztahů mezi obchodníkem a zákazníkem
- nejčastější chyby při obchodním jednání
Možné výstupy z tréninku:
- návrh standardu obchodního jednání v podmínkách zákazníka
- náměty pro zásady image obchodníka u zákazníka
- návod: Jak určit tip zákazníka
- akční plán k odstraňování chyb u jednotlivých obchodníků
- náměty účastníků – obchodníků ke zlepšení podmínek prodeje ve firmě
Obsah kurzu je pouze orientační. Stanovení přesného obsahu, rozsah kurzu a příprava konkrétních případových studií a cvičení z vašeho podniku budou upřesňovány na společném jednání.