Prezentační dovednosti pro obchodníky
Hlavní stránka » Firemní vzdělávání » Firemní vzdělávání » Obchod a obchodní management » Prezentační dovednosti pro obchodníky
Určeno
- Obchodníkům, kteří vystupují před skupinou zákazníků
Cíl
- Zvládnout přípravu prezentace, vystoupení před skupinou posluchačů a zhodnocení svého vystoupení
- Zvládnout osobní prezentaci – neverbální komunikaci a barvu hlasu
- Prakticky si nacvičit přípravnou část a samotnou prezentaci
Obsah
Příprava
- Průzkum posluchačů ( složení skupiny posluchačů, přizpůsobení obsahu prezentace…)
- Průzkum a úprava místa…
- Osobní příprava, nácvik prezentace, sebemotivace…
- Plán prezentace – obsah a cíl, obsah rozdělený do tří kategorií – musí, může, mohlo by…)
- Výběr pomůcek – zásady a vhodnost použití pomůcek, jak nejlépe zaujmout při práci s flip chartem
- Powerpoint – hlavní zásady prezentace s počítačem, animace, využití barev, tabulky a grafy…
- Logická struktura a srozumitelnost prezentace ( zpracování hlavních bodů prezentace, sestavení logické struktury a zvýšení srozumitelnosti prezentace, zpětná vazba…)
- 3×Ř
- Načasování prezentace
- Rozdíly v prezentaci pro malé a velké skupiny
Průběh prezentace
- Práce s posluchači na začátku a v průběhu (navázání kontaktu, řečnické otázky..)
- Schopnost zaujmout a udržet pozornost
- Zvládání těla a hlasu – neverbální komunikace a základy rétoriky
Argumentace a zvládání problémových situací
- Složky dobré argumentace
- Argumentační řetězec – řazení argumentů, argumentační nástroje,
- Přesvědčování jako emoční nástroj
- Reakce na námitky, včetně velmi negativních, využití asertivních technik, zvládání problémových posluchačů
Hodnocení
- Zhodnocení – jak příště lépe
Obsah kurzu je pouze orientační. Stanovení přesného obsahu, rozsah kurzu a příprava konkrétních případových studií a cvičení z vašeho podniku budou upřesňovány na společném jednání.