Jak zvýšit účinnost vzdělávání
Hlavní stránka » BLOG » Personalistika, týmy » Jak zvýšit účinnost vzdělávání
Rádi bychom se s Vámi podělili o několik zajímavých myšlenek a otázek, které je dobře si pokládat. Následující výpisky jsou z článku " Od školení k rozvoji proč ne jako projekt", autor M. Kaleta, z HR Forum, říjen 2007
- Pro rozvoj je tedy zásadní období prvních týdnů a měsíců po absolvování kurzu tzn. období řízen aplikace
- Sednout si s vedoucím. Časová investice je 10 minut před školením a 15 minut po něm.
Otázky před kurzem:
- Pro kterou část nebo oblast mé práce je trénink této dovendosti důležitý?¨
- Jaká jsou má očekávání a cíle pro toto školení ? co chci v rámci této dovednosti na kurzu dozvědět, naučit, procvičit, ověřit, udělat jasno
- Co bych měl po ukončení tréninku umět dělat úplně nově, popř. jinak, lépe
Diskuse 14 dní po kurzu
- Jak školení splnilo má očekávání? Do jaké míry a v jakých oblastech?
- Co mě na kurzu nejvc zaujako, co pro mne bylo důležité?
- Co jsem si naplánoval ve svém akčním plánu a co začnu prakticky používat a od kdy?
- Jak mi může osobně můj přímý nadřízený pomoc při aplikaci získaných znalostí a dovedností do praxe?
- Podle čeho bude v praxi možno poznat, o kolik jsem se v této dovednosti posunul? Kdo by mi v tom mohl dát zpětnou vazbu? Na jakém výstupu by se to mohlo projevit?
- Co dalšího (zdroje, informace, prostředky, materiál ?)potřebuji k tomu, abych mohl získané znalosti a dovednosti začít používat v praxi? Kdy můžeme spolu se svým nadřízeným prodiskutovat pokrok, který jsem na rozvoji udělal?